Деменцията е една от най-големите заплахи за продължителността на живота, прекаран в добро здраве за човек. И въпреки че все повече хора в световен мащаб развиват когнитивното заболяване, ни обнадеждават добрите новини, че има начини да се предпазим.
Деменцията е предотвратима, стига да водим здравословен начин на живот, включително да се храним пълноценно. Ежедневните ни навици несъмнено са тези, които влияят най-много на здравето ни, включително на здравето на мозъка ни. И се оказва се, че дори изборът ни за следобедна закуска, който правим всеки ден, също може да повлияе на риска от деменция.
Много хора предпочитат междинното им хапване да бъде нещо сладко, в повечето случаи не особено здравословно. Този избор обаче може да увеличи риска от деменция. Учените, които вече са провеждали изследвания, са установили връзка между диетата с високо съдържание на захар и повишения риск от деменция, особено в случаите, когато сладкото се яде следобед.
Според диетолога Джули Андрюс една от причините за това е, че сладките храни повишават нивата на кръвната захар.
"Проучванията показват, че големи колебания в нивата на кръвната захар за дълъг период от време, както високи, така и ниски, могат да увеличат риска от деменция, защото могат да увредят кръвоносните съдове в мозъка, да причинят възпаление в тялото и да лишат мозъчните клетки от горивото, от което се нуждаят, за да функционират правилно. Това може да засегне всички, не само тези с диабет", обяснява тя, цитирана от HuffPost.
С нея се съгласява и професорът по неврология в Медицинския факултет на Харвард д-р Алваро Паскуал-Леоне. По негови думи хронично нестабилните нива на кръвната захар могат да повлияят негативно на мозъка, като изтъква, че регулирането на инсулина е важно не само за метаболизма, а и за самия мозък.
https://lifestyle.bg/tendencies/kak-sle ... tsiya.html
Прочетено: 30 пъти
Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят. |
Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите. |
| Ако не знаете как, кликнете тук |
Как следобедната закуска, която избираме да ядем, може да повлияе на риска от деменция
-
- Подобни теми
- Отговори
- Преглеждания
- Последно мнение
-
-
Витаминът, който може да намали риска от деменция почти наполовина
от Mozo » Пон Окт 27, 2025 12:49 » в Любопитни новини - 0 Отговори
- 102 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
Пон Окт 27, 2025 12:49
-
-
-
Проучване: Лекарство за сърце, приемано от милиони, може да повиши риска от смърт
от Mozo » Вто Сеп 02, 2025 13:28 » в Любопитни новини - 0 Отговори
- 173 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
Вто Сеп 02, 2025 13:28
-
-
-
Възможно ли болестта на Паркинсон да се повлияе от един витамин
от Mozo » Чет Ное 27, 2025 12:27 » в Любопитни новини - 0 Отговори
- 86 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
Чет Ное 27, 2025 12:27
-
-
- 0 Отговори
- 80 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
Пон Сеп 29, 2025 15:12
-
-
12 от най-полезните въглехидратни храни, които да ядем
от Mozo » Пон Мар 23, 2026 12:17 » в Любопитни новини - 0 Отговори
- 10 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
Пон Мар 23, 2026 12:17
-

